Koop Lokaal Bas van Zessen
Wij gaan elke dag voor súpertevreden fans!
Wie: Bas van Zessen
Van: Bas van Zessen, eigenaar van de gelijknamige winkel in Brandwijk
Website: home | basvanzessen.nl
Een stellige uitspraak van een opvallende ondernemer in de (bedrijfs)mode. Wie kent ‘Bas’ niet? ‘Kan niet bestaat niet’ is zijn lijfspreuk en daar is gelijk de toon mee gezet. De eigentijdse modewinkel in Brandwijk is een begrip. Eenmaal aangekomen, geniet je van de (gratis) parkeermogelijkheden, een heerlijk kopje koffie, de ruime collecties én gezellig personeel. Naast het grootste assortiment jeans van de Alblasserwaard zijn ook vele kwaliteitsmerken voor sportieve en geklede gelegenheden te vinden zoals Street One, Cecile, Jack & Jones, Opus, Soyaconcept, Red Button, Angel, Geisha en nog vele andere bekende merken. Voor hem en haar.
Vierde generatie
Bas van Zessen, vierde generatie in de ondernemersfamilie Van Zessen, vertelt dat de prijs-kwaliteitverhouding bij de merkkeuzes voor hem óók altijd een belangrijk uitgangspunt is. Al ruim 117 jaar is de familie Van Zessen inmiddels actief in de Alblasserwaardse detailhandel. De actie ‘Koop Lokaal’ spreekt hem zeer aan omdat lokale kopers ondernemers de mogelijkheid bieden om hun inkomsten terug te investeren in de lokale gemeenschap en werkgelegenheid te bieden. Zo investeert ‘Bas’ bijvoorbeeld in lokale verenigingen.
Bijzondere herinnering
Gevraagd naar een bijzondere bedrijfsherinnering vertelt Bas van Zessen over de ‘2019 brand’. Na de brand hielpen maar liefst 43 vrijwilligers spontaan mee om een week na de brand weer open te kunnen in een grote tent. “Ik was diep onder de indruk.”
Dienstbaar
Bas van Zessen praat trouwens bewust over fans en niet over klanten, want klanten heeft iedereen. “Dienstbaar zijn naar onze klanten, daar selecteer ik het team op en coach ik ze in; dit betekent dat wij supergoed luisteren, en dat ‘kan niet’ niet bestaat! Deze twee spelregels en onze gastvrije houding zorgen ervoor dat we onze fans écht blij maken en als liefdevol ervaren worden. Het plezier van onze klanten steeds weer verhogen, dát streven we iedere dag opnieuw na”, zegt Bas van Zessen. ”Met deze positieve energie houden we het team op stoom en helpen we mensen in hun bestemming.” Dat doen ze goed!
Online
En goed gaat het ook met Bas van Zessen want hij heeft als toekomstgerichte ondernemer flinke stappen gezet in de onlinewereld, onder andere met hulp van zoon Max, die inmiddels ook bij het familiebedrijf werkt; samen met zijn broer Kevin overigens. Werkbroeken.nl draait volop in België en Nederland; een webshop in Duitsland is in ontwikkeling. Met elkaar hebben zij verder Werkbroeken.nl, Werktruien.nl, Werkshirts.nl, Werkoverhemden.nl, Werkjassen.nl en Werkschoeisel.nl opgezet. Hier kan je ook (werk)kleding laten bedrukken via je online bestelling, geheel verzorgd én ontzorgd.
Uniek is daarnaast het complete assortiment bedrijfskleding want ook bedrijfskleding is maatwerk. “Het is belangrijk om in comfortabele, lekker zittende kleding te werken.” Bas van Zessen vult aan: “Ook in deze tak van sport willen wij alleen maar súpertevreden klanten. Wij verkopen ons eigen merk ‘KRB Workwear’ met aandacht voor pasvorm, draagbaarheid, wasbaarheid, pilling en kleurechtheid; alles op basis van eigen patronen. Doordat wij zelf produceren is er geen tussenhandel waardoor de prijs-kwaliteitverhouding ook nog eens superaantrekkelijk is. Daarnaast is er uiteraard een gigantisch aanbod van andere merken, op basis van onze klantbehoeften, zoals Blåkläder, Dassy Workwear, J. Harvest & Frost, Tricorp en Cutter & Buck; van golfkleding tot fysieke werkkleding. En of je nu komt voor werkkleding of een modische outfit, onze oprechte klantdienstbaarheid krijgt elke klant. Qua advies, service tijdens en na de aankoop én bij dat heerlijke kopje koffie dat je aangeboden krijgt.”