Wilt u in 2024 een evenement organiseren?

Vanwege capaciteitsplanning van de hulpdiensten en spreiding van evenementen in de gehele regio, moeten voor 1 oktober alle evenementen voor het jaar 2024 bekend zijn.

Geef uw evenement op tijd door!

Wilt u volgend jaar een evenement organiseren meldt dit uiterlijk 28 september a.s. bij ons. De jaarlijks terugkerende evenementen zijn al bij ons bekend. Het gaat dus om nieuwe evenementen die nog niet bij ons bekend zijn. Ook als u toch een andere datum wilt dan nu al bij ons bekend is, geef dit dan door. Hiermee voorkomt u dat uw evenement niet door kan gaan! 

Met uw melding (vooraankondiging) plaatst u een evenement op de regionale evenementenkalender. Hiermee zijn ook de hulpdiensten geïnformeerd over het evenement en voorkomt u dat het vanwege te weinig capaciteit bij de hulpdiensten niet door kan gaan. 

Een vooraankondiging is geen aanvraag evenementenvergunning. De aanvraag voor een evenementenvergunning of de melding van een 5-jarig evenement doet u volgend jaar, ruim voor de start van het evenement. 

Aan wie doorgeven? 

U kunt uw evenement doorgeven aan het team V&H, cluster Veiligheid, telefoon 088-7515000 of e-mail naar apv@jouwgemeente.nl. Als u twijfelt of uw evenement al bekend is bij ons of u denkt na over een grotere opzet, dan kunt u uiteraard altijd even contact met ons opnemen.